Les escoles d'avui en dia es plantejan amb una estructura del segle XIX, professors del segle XX i alumnes del segle XXI.
El primer que ens ha mostrat l'Anna Pérez, mestre que ens ha fet la presentació i professional en el àmbit de TAC, es mostrar-nos com si un posa al google escoles una de les primeres imatges es la següent:
http://blog.castello.es |
Amb aquesta imatge el que ens ha volgut mostra és que la gent relaciona escola amb pissarra i pupitre, i amb l'era en que estem això tindria que canvia, ja que els alumnes haurien d'interectuar amb diferents fonts (experimentar, manipular, embrutar-se...) el alumne ha de crear i comunicar.
http://cucxic.wordpress.com/ |
Com exercitar tot això? Doncs utilitzan l'ordinador depenen de la assignatura. El ordinador com element de grup, i així fer treballar el sentiment de cooperació.
http://www.editorialjuventud.es/ |
També ens ha parlat sobre la taxonomia de Bloom, teoria que els mestres proposant als seus estudiants, es basa en una classificació dels diferents objectius i habilitats. Es tracte d'un llistat de capacitats que s'ha de tenir en compte en l'educació.
http://www.eduteka.org |
L'Anna Pérez ens ha exposat la opinió d'en Jordi Adell, doctor en filosofía i ciència de la educació, referent a les competències digitals que els estudiants haurien de saber.
Aquí us deixo una entrevista que va realitzar exposant les seves idees sobre aquestes competències:
Que aconseguim doncs amb l'ordinador?
- Comunicació entre l'alumnat i la mestre.
- Col.laborar amb els diversos companys de classe.
- Compartir coneixements i informació amb la classe.
- Discussió o debat alhora de repartir la feina.
Això ha creat un nou concepte: "Empowerment" (Apoderament). El fet de delegar poder i autoritat als alumnes i de conferir-los els sentiment que són amos del seu propi treball.
La finalitat d'això es crear interacció, entusiasme, participació, creativitat..
Si tenim tots aquests aspectes treballats, tindrem a l'aula un ambient idoni per apendre.
No hay comentarios:
Publicar un comentario