domingo, 16 de diciembre de 2012

Les 4 metàfores dels ordinadors en l'educació



laiacastellopla.blogspot.com


La metàfora tutorial: l’ordinador com a tutor: l’ordinador tutoritza el procés d’aprenentatge realitzat per l’estudiant. L’utilitat d’això es que  hi ha una interacció entre l’alumne i l’ordinador: l’ordinador inicia, l’alumne respon i l’ordinador avalua.
Aquest programa tutorial fomenta d’una banda la individualització del procés d’aprenentage i la formulació de preguntes a mida.

Exemple: programa Entrena't per llegir de la web edu365. cat

La metàfora de la construcció: l’ordinador com a alumne: L’alumne és qui controla l’ordinador, es a dir, l’alumne construeix idees a partir de la exploració i la descoberta en un ambient d’aprenentatge. Aquesta idea s’anomena micromon: concepte creat per el teòric Seymour Papert.

Exemple: Scratch del programa Logo.
                               
La metàfora del laboratorio: l’ordinador com simulador: els simuladors són una evolució dels sistemes tutorials. Es un aprenentatge semblant als micromons de Papert però amb la diferencia que els sistemes són tancats on l’usuari pot manipular diversos paràmetres però no afegir-ne de nous. Els usuaris tenen un grau de llibertat més limitat.

Exemple: programa la Doctora Xinxeta

La metàfora de la caixa d’eines: l’ordinador com a eina: Els infants haurien de treballar amb una eina, en aquest cas l’ordinador, que els hi permeti gestionar i organitza la informació i saber utilitza eines de suport. L’ordinador actua com a un amplificador de l’experiència d’escriure, dibuixar, classificar. Permet fer aquestes tasques de forma estimulant i eficaç.

No hay comentarios:

Publicar un comentario