laiacastellopla.blogspot.com |
La metàfora tutorial: l’ordinador com a
tutor: l’ordinador tutoritza el procés
d’aprenentatge realitzat per l’estudiant. L’utilitat d’això es que hi ha una interacció entre l’alumne i
l’ordinador: l’ordinador inicia, l’alumne respon i l’ordinador avalua.
Aquest
programa tutorial fomenta d’una banda la individualització del procés
d’aprenentage i la formulació de preguntes a mida.
Exemple: programa Entrena't per llegir de la web
edu365. cat
La metàfora de la construcció: l’ordinador
com a alumne: L’alumne és qui controla l’ordinador,
es a dir, l’alumne construeix idees a partir de la exploració i la descoberta
en un ambient d’aprenentatge. Aquesta idea s’anomena micromon: concepte creat
per el teòric Seymour Papert.
Exemple: Scratch del programa Logo.
La metàfora del laboratorio: l’ordinador com
simulador: els simuladors són una evolució dels
sistemes tutorials. Es un aprenentatge semblant als micromons de Papert però
amb la diferencia que els sistemes són tancats on l’usuari pot manipular
diversos paràmetres però no afegir-ne de nous. Els usuaris tenen un grau de
llibertat més limitat.
Exemple:
programa la Doctora Xinxeta
La metàfora de la caixa d’eines: l’ordinador
com a eina: Els infants haurien de treballar amb
una eina, en aquest cas l’ordinador, que els hi permeti gestionar i organitza
la informació i saber utilitza eines de suport. L’ordinador actua com a un
amplificador de l’experiència d’escriure, dibuixar, classificar. Permet fer
aquestes tasques de forma estimulant i eficaç.
No hay comentarios:
Publicar un comentario