domingo, 30 de diciembre de 2012

Taxonomia de Bloom

Vaig fer unes petites pinzellades sobre aquest concepte en la conferència que va realitzar   l' Anna Pérez en la setmana d'activitats extraordinàries. Però ara profunditzaré més sobre el tema.

Començo dient que la Taxonomia de Bloom és una classificació de diferents habilitats i objectius que el mestre pot proposar als seus alumnes. Aquesta idea va ser liderada per el psicòleg d'educació Benjamin Bloom, d'aquí que s'anomeni Taxonomia de Bloom.
S'ha d'esmentar que la taxonomia és jeràrquica, es a dir, que un alumne no pot assolir unes habilitats d'un ordre superior fins que no domini les d'ordre inferior.

Tenim tres dimensions proposades per Benjamin Bloom:

- Domini cognitiu: es base en les habilitats de recordar, entendre, aplicar, analitzar, avaluar i crear.
Aquest llistat de verbs són activitats i processos que es realitzen a l'aula, però amb la aparició de les TIC es crear un problema, ja que no es valora els nous objectius, processos i accions , així que van revisar la taxonomia i la van digitalitza, degut aquest procés va neixa la Taxonomia de Bloom Digital.



eduteka.org


- Domini afectiu: s'inclouen els objectius referents a actituds, valors i elements de judici que exigeixen una correcta adaptació. 

- Domini psicomotor: S'inclouen elsobjectius que proposen un desenvolupament muscular o motor. 
Aquest domini té diferents nivells com la percepció, disposició, mecanisme, resposta complexa, adaptació i creació.



Activitat a realitzar:


Un cop estudiades les diferents habilitats cognitives que es poden treballar utilitzant les TIC, vam haver de fer un repàs de totes les eines i recursos TIC's treballats al llarg del curs i, en una taula, indicar quina habilitat cognitiva, segons la classificació de l'any 2008, es desenvolupa en cadascuna d'elles.

Aquí us adjunto la meva taula sobre la Taxonomia de Bloom i els recursos i eines TIC Taxonomia de Bloom Gtic

No hay comentarios:

Publicar un comentario