sábado, 13 de octubre de 2012

COED (3)

En l'ultima sessió de COED, la professora ens va proposa fer una descripció d'un company de classe. Ens va mostra noves maneres per descriure algú, i així allunyar-nos del simple metòde de paper i boligràf.

Models

Cançons:

Nit de Sant Joan, Jaume Sisa
Com un puny, Raimon



Poesia visual:

"La poesia visual no és un dibuix, ni pintura, és un servei a la comunicació", Joan Brossa.


Poesia:

Si parlo dels teus ulls, Miquel Martí i Pol

SI PARLO DELS TEUS ULLS
    Si parlo dels teus ulls em fan ressò
    cadiretes de boga i un ponent de coloms.
    Els teus ulls, tan intensos com un crit en la fosca.
    Si parlo dels teus llavis em fan ressò
    profundíssimes coves i ritmes de peresa.
    Els teus llavis, tan pròxims com la nit.

    Si parlo dels teus cabells em fan ressò
    platges desconegudes i quietuds d'església.
    Els teus cabells, com l'escuma del vent.

    Si parlo de les teves mans em fan ressò 
    melicotons suavíssims i olor de roba antiga.
    Les teves mans, tan lleus com un sospir.

    Si parlo del teu cos,
    del teu cos que he estimat,
    només em fa ressò la meva veu, 
    i llavors tanco avarament els ulls
    i em dic, per a mi sol, el secret dels camins
    que he seguit lentament a través del teu cos
    tan càlid com la llum, 
    tan dens com el silenci.


Assaig:

Salvador Espriu vist per Baltasar Porcel a Grans catalans d'ara. 
Xesco Boix vist per Lluís M. Panyella a http://www.labicicleta.cat/xescoboix2.htm


Conte:

Abiyoyo, explicat i cantat per Xesco Boix (traducció i adaptació de Pete Seeger).





Vídeo:

Summercat, anunci d'Estrella Damm, campanya estiu 2009:




Opinió personal: Normalment quan parlem de descripció ho associem a amb un text llarg on anomanem les diferents característiques de la persona, però estàvem equivocats, ja que tenim un ampli ventall de possibilitats, els models que més em van cridar l'atenció van ser el conte, el poema visual i l'assaig, ja que fins ara no sabia que també podien ser un recurs per descriure.

No hay comentarios:

Publicar un comentario