jueves, 11 de octubre de 2012

COED

En aquest semestre del primer any s'imparteix la assignatura de COED (Comunicació, Oral, Escrita i Digital). Faré un breu resum del que hem fet fins ara.

Llengua i llenguatge

El llenguatge és un instrument de comunicació i mitjà d'expressió que és propi dels primats més desarrollats. És la capacitat de classifica el món, va lligat a la percepció.

Elements per a una definició del llenguatge:

  • El llenguatge i l'organització de l'entorn: depen de la experència i la realitat, es complementen entre si.
  • El llenguatge i el pensament: pensem amb paraules. Associem les paraules amb l'acció de pensar.
  • El llenguatge i la memòria: recollim la història nostra i del col.lectiu. Establim conexions entre els fets.
  • El llenguatge i l'autoexpressió: diàleg intern, sense censura.
Llenguatge com a facultat humana:
  • Do universal dels humans: tot ésser humà desenvolupa les capacitats del llenguatge.
  • Aquesta facultat fa possible l'aprenentatge lingüístic.
  • Marca els límits dels tipus de llengües que es poden adquirir: romàniques, anglo-germàniques..
  • Es concreta en una "llengua".
La llengua com a comprensió d'un llenguatge. Es base en un sistema de signes i símbols verbals i orals.

Sistema organitza en diversos nivells, als quals corresponen unitats diferents:

-Pragmatic------------- discurs o text
-Semàntic ------------- oració o paraula
-Sintàctic ------------- sintagma
-Morfològic ---------- morfema
-Fonètic --------------- fonema o so


El bon coumicador

Característiques o coneixements que ha de tenir un comunicador eficaç:

- Humor
- Domini del contingut
- Gesticulació i expressió (facial i corporal)
- Canvi del to de veu
- Explica experiències propies
- Vocabulari ric i variat
- Utilització d'exemples
- Saber riure d'un mateix
- Ser proper al públic

Per mi un clar exemple és el Sir Ken Robinson, comunicador que ens va mostra la mestre a classe mitjançant el seguent vídeo:




Llengua oral fomal

La llengua oral formal no és espontànea.

-Trets contextuals: caràcter no universal, on l'emissor i el receptor comparteixen espai i temps. Interacció visual i emotiva.

-Trets textuals: parla una sola persona amb l'objectiu d'informar, comunicar..

-Trets lingüístics: compètencia lingüística. S'ha de seguir unes pautes i normes.


Opinió personal: No creia que era tant important per la carrera que estic cursant tenir un bon llenguatge i saber comunicar correctament, però despuès d'haver analitzat els diversos punts, m'he adonat que tots aquests recursos influeixen molt per ser una futura mestre, ja que a través del llenguatge donem una imatge de nosaltres.

No hay comentarios:

Publicar un comentario